top of page

Projecte educatiu

Ideari

La nova corrent pedagògica situa l'alumnat com a centre i part activa en el seu procés d'aprenentatge.

​​

L'aproximació a un nou paradigma que se centri en la

pràctica activa i deixi de banda la simple i buida

memorització mecànica de continguts, ve avalada per

l’actual sistema educatiu el qual promou l'adquisició

d'hàbits i valors per resoldre problemes i situacions reals, desenvolupant la iniciativa, la creativitat, l'esperit crític i el gust per aprendre.

​​

El nostre objectiu pedagògic és que l'alumnat aprengui significativament:​

 

  • Per l'alumnat, això implica ser capaços d'atorgar significat a tot allò que aprenen, el qual va directament lligat amb la motivació i el sentit de ser.

 

  • Per l'equip docent, cal un profund exercici d'anàlisi d'allò que l'alumnat sap (els seus coneixements previs) i el seu grau de maduresa cognitiva a l’hora d’introduir nous coneixements (la seva zona de desenvolupament pròxim), permetent adaptar els continguts a les necessitats de cada grup i/o alumne/a.

​

people in red.JPG

Els nostres més de 25 anys d'experiència ens han permès desenvolupar la nostra pròpia metodologia i elaborar els nostres propis materials basant-nos en els mètodes més innovadors d'arreu del mon.

​

Un dels eixos principals del nostre projecte educatiu és l'agrupació instrumental. Una activitat transversal i multidisciplinària on totes les branques de l'ensenyament musical s'hi veuen implicades, permetent així a l'alumnat aprendre d'una manera més dinàmica, gaudir de la música en grup i viure-la d'una manera molt més intensa des de l'inici del seu procés d'aprenentatge musical.​

​

Pensem que és important que la música sigui quelcom que enriqueixi als i les alumnes, no només com a simple matèria d'ampliació dels seus coneixements, sinó com a mitjà que influeixi profundament sobre tots els seus sentits.

Beneficis de l'ensenyament musical

Els beneficis que l'infant adquireix gràcies a aquesta etapa son molts i no només en l'àmbit musical:

 

  • Intel·lectualment la música desenvolupa la capacitat d’atenció i afavoreix la imaginació i potencia la capacitat creadora.

  • Estimula la capacitat de concentració i la memòria a curt i a llarg termini, el sentit de l’ordre i l’anàlisi.

  • Ajuda a mantenir en actiu les neurones, facilitant així l’aprenentatge, exercitant la intel·ligència i afavorint l’ús de diferents raonaments.

 

El Dr. Richard Franckowiat, de l’Institut de Neurologia de Londres, va comprovar en les seves investigacions que els hemisferis del cervell estan més desenvolupats en els músics.

 

També va descobrir que el lòbul temporal en l’escorça cerebral és més pronunciat en els músics. Aquesta zona està relacionada amb els processos del llenguatge. Investigacions de la Universitat de Münster (Alemanya) afirmen que les sessions de música en la infantesa engrandeixen el cervell.

 

La música desenvolupa, en els més petits, àrees cognitives, socials, emocionals, afectives, motrius, del llenguatge, així com també la capacitat de lectura i escriptura.

 

En la seva pràctica, entren en joc la vista, l’audició, la motricitat fina i els processos cognitius i emocionals relacionats amb la interpretació i l'apreciació.

 

L’estudi neurocognitiu de les funcions musicals ens ajuda a entendre com s’organitza el cervell durant aquestes pràctiques musicals.

 

La pràctica i estudi d'aquest art facilita també l’aprenentatge d'altres ciències com les matemàtiques, o els idiomes, manifestant-se en major mesura en persones que comencen l’aprenentatge dels sons i l'estimulació musical sobre els tres anys.

Cantar o tocar algun instrument possibilita l’autorrelació, augmenta l’autoestima i contribueix a la integració social.

 

També mitjançant l’educació musical afavorim la sensibilitat estètica.

 

Potser són molts tecnicismes, però el que de veritat ens interessa és saber què estem regalant als nostres fills i filles quan decidim que facin música, o què ens regalem a nostaltres mateixos/es quan decidim estudiar música i/o tocar un instrument.

Estudiar un instrument

Tens ganes d'aprendre a tocar un instrument? 

​

A l'hora de tocar un instrument, hi ha moltes variables que entren en joc, i molts beneficis que en deriven. Vols saber-ne més? Clica al següent botó!!

Primer instrument

Molts infants tenen clar que els agrada la música i que volen tocar un instrument, però no sempre tenen clar quin d'ells és el que els convenç.​

​

Com escollir el primer instrument? Ens agradarà? Serà molt difícil? Nosaltres us ajudem en el que faci falta!!!

©2024 - Escola de música Praeludium

bottom of page