Projecte educatiu
El nostre ideari pedagògic
A Praeludium, l'alumne és el centre de l'educació. La nostra metodologia es basa en una pedagogia activa, que fomenta la comprensió musical a través de la pràctica i l'experiència.
​
Creiem que la millor manera d'aprendre música és viure-la, per això ens allunyem de la memorització mecànica i posem l’accent en el raonament, la creativitat i la motivació.
​
El nostre enfocament combina coneixement teòric, experimentació i expressió artística, assegurant que l’alumne no només assimili conceptes, sinó que els integri d’una manera natural i significativa.
​​
La nostra metodologia garanteis una formació rigorosa i actualitzada, incorporant recursos innovadors sense perdre de vista la qualitat pedagògica i el desenvolupament musical progressiu.
​
Entenem la música com una eina de creixement personal, que potencia l’autonomia, l’esperit crític i el gaudi per l’aprenentatge.
Quin és l'objectiu?
Garantir un aprenentatge significatiu:
​
-
Per l’alumne: això implica donar sentit al que aprèn, augmentant la seva motivació i connectant-lo amb la música d’una manera més profunda.
-
Pel docent: suposa analitzar els coneixements previs i el grau de maduresa cognitiva de l’alumne per introduir nous conceptes en el moment adequat (zona de desenvolupament pròxim).
​
Més enllà de l’aprenentatge musical, fomentem valors com la constància, l’expressió personal i el treball en equip, ajudant els nostres alumnes a créixer com a músics i com a persones.

Els nostres més de 25 anys d'experiència ens han permès desenvolupar la nostra pròpia metodologia i elaborar els nostres propis materials basant-nos en els mètodes més innovadors d'arreu del mon.
​
Un dels eixos principals del nostre projecte educatiu és l'agrupació instrumental. Una activitat transversal i multidisciplinària on totes les branques de l'ensenyament musical s'hi veuen implicades, permetent així a l'alumnat aprendre d'una manera més dinàmica, gaudir de la música en grup i viure-la d'una manera molt més intensa des de l'inici del seu procés d'aprenentatge musical.​
​
Pensem que és important que la música sigui quelcom que enriqueixi als i les alumnes, no només com a simple matèria d'ampliació dels seus coneixements, sinó com a mitjà que influeixi profundament sobre tots els seus sentits.
Estudiar un instrument
Vols aprendre a tocar un instrument?
​
A l'hora de tocar un instrument, hi ha moltes variables que entren en joc, i molts beneficis que en deriven. Vols saber-ne més? Clica el següent botó!
Primer instrument
Molts infants tenen clar que els agrada la música i que volen tocar un instrument, però no sempre tenen clar quin d'ells és el que els convenç.​
​
Com escollir el primer instrument? M'agradarà? Serà molt difícil? T'ajudem! Vine a veure'ns i t'aconsellem!
Beneficis de l'ensenyament musical
Els beneficis que l'infant adquireix gràcies a aquesta etapa son molts i no només en l'àmbit musical:
-
Intel·lectualment la música desenvolupa la capacitat d’atenció i afavoreix la imaginació i potencia la capacitat creadora.
-
Estimula la capacitat de concentració i la memòria a curt i a llarg termini, el sentit de l’ordre i l’anàlisi.
-
Ajuda a mantenir en actiu les neurones, facilitant així l’aprenentatge, exercitant la intel·ligència i afavorint l’ús de diferents raonaments.
El Dr. Richard Franckowiat, de l’Institut de Neurologia de Londres, va comprovar en les seves investigacions que els hemisferis del cervell estan més desenvolupats en els músics.
També va descobrir que el lòbul temporal en l’escorça cerebral és més pronunciat en els músics. Aquesta zona està relacionada amb els processos del llenguatge. Investigacions de la Universitat de Münster (Alemanya) afirmen que les sessions de música en la infantesa engrandeixen el cervell.
La música desenvolupa, en els més petits, àrees cognitives, socials, emocionals, afectives, motrius, del llenguatge, així com també la capacitat de lectura i escriptura.
En la seva pràctica, entren en joc la vista, l’audició, la motricitat fina i els processos cognitius i emocionals relacionats amb la interpretació i l'apreciació.
L’estudi neurocognitiu de les funcions musicals ens ajuda a entendre com s’organitza el cervell durant aquestes pràctiques musicals.
La pràctica i estudi d'aquest art facilita també l’aprenentatge d'altres ciències com les matemàtiques, o els idiomes, manifestant-se en major mesura en persones que comencen l’aprenentatge dels sons i l'estimulació musical sobre els tres anys.
Cantar o tocar algun instrument possibilita l’autorrelació, augmenta l’autoestima i contribueix a la integració social.
També mitjançant l’educació musical afavorim la sensibilitat estètica.
Potser són molts tecnicismes, però el que de veritat ens interessa és saber què estem regalant als nostres fills i filles quan decidim que facin música, o què ens regalem a nostaltres mateixos/es quan decidim estudiar música i/o tocar un instrument.