Música i moviment
De 3 a 5 anys
3 nivells: MiM1 (I3), MiM2 (I4), MiM3 (I5)
Agrupats segons la maduresa de l'infant.
1 hora a la setmana
Aquesta etapa dona continuïtat a Música per a Nadons, però també és adequada per als infants que s’hi incorporen per primera vegada.
L’educació musical en aquesta etapa desvetlla i modela la sensibilitat de l’infant. Els aprenentatges són primer sensorials i vivencials i, progressivament, es transformen en coneixements més conscients.
Què treballem?
-
Imaginació i creativitat: Jocs i dinàmiques musicals que fomenten la creació espontània.
-
Concentració i atenció: Activitats musicals que ajuden a focalitzar-se i escoltar activament.
-
Percepció sonora: Reconeixement i identificació de sons, timbres i patrons rítmics.
-
Memòria rítmica i melòdica: Interiorització de seqüències musicals a través del moviment i el cant.
-
Projecció de la veu: Desenvolupament vocal mitjançant cançons i exercicis d’afinació.
-
Desenvolupament motriu i verbal: Moviment corporal coordinat amb la música per reforçar l’expressió oral i física.
Metodologia i eines
Aquests aprenentatges es potencien a través d’un enfocament vivencial i lúdic, basat en els mètodes pedagògics de Dalcroze, Willems, Orff, Gordon i Kodaly. Les classes són dinàmiques i es componen d’activitats de curta durada per mantenir l’atenció i l’entusiasme dels infants.
Tastet d'instruments
Durant aquesta etapa, els infants tenen les seves primeres experiències amb instruments a través de "petites audicions", on poden escoltar, observar i gaudir de la interpretació en directe.

