Formació Musical Bàsica
De 9 a 12 anys
FMB1 i FMB2 (8-9 anys)| 1 hora a la setmana
FMB3 (10-12 anys) | 1 hora i 30' a la setmana (agrupació instrumental com a assignatura)
A partir d’aquesta etapa, els alumnes consoliden els coneixements adquirits i desenvolupen una major autonomia en la comprensió i interpretació musical. La participació en agrupacions musicals esdevé més rellevant.
Què treballem?
-
Lectura i escriptura musical: Progressió en la lectura de notes, ritmes i estructures musicals.
-
Expressió musical: Aplicació de dinàmiques, articulacions i interpretació expressiva.
-
Audició i escolta activa: Desenvolupament de l’oïda musical; notes, ritmes i estructures musicals.
-
Teoria musical: Desenvolupament progressiu de conceptes, aprofundint en la seva aplicació pràctica.
Com ho treballem?
Seguint una metodologia activa i participativa, els alumnes connecten la teoria amb la pràctica mitjançant exercicis progressius adaptats a cada nivell. Per reforçar els conceptes musicals, treballem de manera diferenciada segons el nivell.
Ús de recursos interactius puntualment per reforçar visualitzar elements de lectura i sobretot el treballa de l’oïda.
L’instrument i la pràctica col·lectiva
Aquesta etapa fusiona el llenguatge musical i l’instrument per garantir un aprenentatge més natural i motivador. A partir de FMB 3 esdevé una assignatura pròpia, estructurada per potenciar la interpretació en grup.
A FMB 1 i 2 es treballa puntualment com ja es fa a FMI (és important tenir un domini de l’instrument).
Eliminem així la tradicional separació entre llenguatge musical i instrument (com a la resta d'Europa), fomentant un aprenentatge més integrat i motivador.
Els patrons d'ensenyament antics no funcionen, i la rigidesa de les antigues programacions fa perdre l’essència de la música, sovint abocant a l’abandonament precoç. Amb aquest enfocament, els alumnes desenvolupen la seva expressió musical de manera més natural i efectiva.

